Endelig – toveiskommunikasjon mellom kommunen og eByggesøk Proff!
Flere av landets kommuner har nå begynt å sende tilbake vedtaksinformasjon når søknadene sendes via eByggesøk Proff. Dette er et viktig skritt mot toveiskommunikasjon mellom søknads- og saksbehandlingssystemene og vil gi betydelige gevinster for både søker og saksbehandler.
Fordeler for deg som søker:
- Raskere svar og status på søknad når vedtaket sendes direkte til eByggesøk Proff.
- Bedre oversikt når vilkår og oppfølgingspunkter knyttet til vedtaket vises i liste.
- Strukturerte svar gir bedre oversikt og mer effektiv oppfølging hos kommunen.
- Tidsbesparelse ved at all informasjon om byggesaken havner rett inn på byggesaken.
Bare starten
Per i dag er det kun én av tre saksbehandlingssystemer som sender vedtaksdata, men vi tror de andre følger etter om ikke lenge. Da vil det meste av dataen i søknaden kunne hentes og gjenbrukes automatisk i hele byggesaken – fra oppstart til ferdigattest.
Hvor finner du vedtakene?
I eByggesøk Proff vil du bli varslet på epost og senere finne alt av data som kommer fra kommunen når du går til saksbehandlingssiden som ligger på byggesaken.