Nå får du svar på byggesøknaden – rett inn i eByggesøk Proff!

 

 

digital_morotvei

Endelig – toveiskommunikasjon mellom kommunen og eByggesøk Proff!

Flere av landets kommuner har nå begynt å sende tilbake vedtaksinformasjon når søknadene sendes via eByggesøk Proff. Dette er et viktig skritt mot toveiskommunikasjon mellom søknads- og saksbehandlingssystemene og vil gi betydelige gevinster for både søker og saksbehandler. 

Fordeler for deg som søker:

  • Raskere svar og status på søknad når vedtaket sendes direkte til eByggesøk Proff.
  • Bedre oversikt når vilkår og oppfølgingspunkter knyttet til vedtaket vises i liste.
  • Strukturerte svar gir bedre oversikt og mer effektiv oppfølging hos kommunen.
  • Tidsbesparelse ved at all informasjon om byggesaken havner rett inn på byggesaken.

Bare starten

Per i dag er det kun én av tre saksbehandlingssystemer som sender vedtaksdata, men vi tror de andre følger etter om ikke lenge.  Da vil det meste av dataen i søknaden kunne hentes og gjenbrukes automatisk i hele byggesaken – fra oppstart til ferdigattest. 

Hvor finner du vedtakene?

I eByggesøk Proff vil du bli varslet på epost og senere finne alt av data som kommer fra kommunen når du går til saksbehandlingssiden som ligger på byggesaken.